Friday, February 13, 2009

yahudi bijak?

saya ada baca mengatakan orang yahudi ni bijak.. tapi pada pandangan saya..

  1. yahudi ni tak bijak..kalau bijak takkan melawan Allah swt dan rasul2nya..bukan setakat menentang bahkan sanggup membunuh nabi2 yg diutuskan sehingga mahu membunuh nabi muhammad saw..padahal mereka tertunggu2 nabi penutup segala nabi itu..
  2. kalaulah melawan Allah swt ini dikatakan bijak maka ramailah bijak pandai di dunia ini..sebab ramai orang sekarang ni melawan Allah swt..daripada pangkat rendah sampailah pangkat atasan..ikut cara masing2..
  3. ramai yang melawan Allah swt ni secara terang2 dan ada secara sembunyi2..Allah swt tahu apa yang manusia zahirkan dan apa yang manusia sembunyikan dalam hati..dan kita kena tau kita ni buat betul ke salah...kalau tak tau maknanya jahil dan kena cari ilmu..tapi kita ni bab cari ilmu payah..jangan kata ilmu untuk akhirat..ilmu untuk duniapun malas..ramai jugak yang cari ilmu hanya untuk dunia je..akhirat tidak..nak senang atas dunia je kot..
  4. dipendekkan cerita..yahudi ni bijak ilmu untuk dunia je..samalah juga dengan kita yang bijak-bijak ni..yang betul2 bijak ialah yang beriman kepada Allah swt..Allahuakbar..
seandainya mahu tau apa yang saya baca..rujuklah yahudi bijak,betulkah?
sekian..Wallahualam..

3 comments:

Anonymous said...

roshaizul lagi bijak dan kacak dari yahudi

fazemy said...

Saya penah dpt email gambar restoran dasar laut yahudi..pastu apa lg erk..byk la. Kira diorg nih canggih dr segi teknologi..benda yg kita tak terpikir bleh buat diorg buat.

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)