Saturday, February 7, 2009

negeri PERAK

selepas lama tak menulis...kini kembali...
tapi nak tulis pendek je...

apa yang berlaku sudah berlaku..yang lepas sudah lepas..yang akan berlaku..adalah bermula sekarang..apapun mengikut undang2..MB yang telah dilantik hanya boleh dilucutkan jawatan melalui pembubaran DUN, melalui undi tak percaya dalam persidangan DUN atau MB meletak jawatan..

sebab tu sultan perak menitahkan MB meletak jawatan..terpulang kepada MB sama ada untuk meletak jawatan atau tidak..sebab tu sultan bertitah lagi..kalau MB tidak meletak jawatan maka MB akan dikosongkan..ini maknanya MB dilucutkan jawatan..

dalam undang2 sekarang MB tidak boleh dilucutkan jawatan disebabkan oleh undang2 yang telah dipinda selepas inggeris menguasai tanah melayu dan pemerintahan kerajaan sekarang..

kita banyak information dari sumber media massa dan akhbar..namun mereka yg berkecuali ataupun 'tak berpolitik' eloklah ambik dari suhakam umpamanya..

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)