Friday, January 16, 2009

BERANI SUNGGUH..

Ni nak cerita pasal keberanian manusia..
berani camne?
berani camne entahlah..nilai sendirilah..
ada orang tu bila cakap...keluarlah ayat al-quran dan hadis nabi...
ada orang tu bila tulis...tulis pasal al-quran dan hadis nabi...
ada orang tu bila tulis pasal israel..marahkan israel..
ada orang tu bila pasal palestin..kesiankan palestin..
ada orang tu bila orang ajak boikot barang amerika dan israel..tupun sebab kes israel menyerang palestin..maka join sekali...join orang tu je tapi bukan join boikot..
tapi... masih sokong orang yang jelas lagi zahir kesalahannya dan kezalimannya...
masih sokong dan join orang yang jelas lagi zahir keburukannya...
masih menyebelahi orang dan pihak yang jelas lagi zahir kejahilannya...
masih tetap bersama-sama dengan orang yang mempertikaikan hukum islam...
masih tetap di pihak orang yang menghalang bangunnya islam...
dari dulu sampai sekarang banyak benda yang Allah swt telah tunjukkan dan berlaku di depan mata kita..
tapi masih lagi berani...Allah swt maha kuasa dan maha mengetahui apa yang ada dalam hati kita..kitapun tahu siapa sebenarnya kita...kita bolehlah berpura2 dengan orang...sampai bila? nanti bila saatnya sakaratulmaut ataupun dalam proses kematian akan dipertunjukkan kepada kita tempat sama ada syurga atau neraka..heaven or hell..hetty koes endang pun pernah sebut dalam bentuk lagu..kita pun biasa sebut..selalu jugak dan tidak asing bila dengar perkataan syurga dan neraka ni..selama mana..selama-lamanya..sampai bila..sampai bila-bila..forever and ever..
Tak faham..tarik nafas..bukak mata..bukak telinga..buat pemerhatian dan pikirsendirilah..wallahualam..

4 comments:

fazemy said...

Allah dh tunjuk byk bukti kekuasaan dia. Yang tak dpt dijelaskan dari segi saintifik. Tapi seramai mana manusia yg beriman? Mereka tahu Islam itu betul..tp tak mahu menurut. Org Islam ada panduan..tp tak guna panduan yg diberi iaitu AL-Quran. Kita semua terlalu berani melanggar hukum Allah. Astagfirullahalazim...

PIKIRSENDIRILAH said...

amat sedikit manusia yang bersyukur dan beriman..kita jgn jd mcm golongan ahli kitab dan israel dan sewaktu dengannya yg telah ditegur terang2 dlm al-quran..

wanhamery said...

saya setuju pendapat diatas

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇