Saturday, January 10, 2009

SELAMAT TAHUN BARU 1..

Hari ni 13 muharam 1430 hijrah dan 10 januari 2009 masihi..dah masuk hari ke-10 dalam tahun masihi dan hari ke-13 tahun islam..

Walaupun dah terlewat sikit berbicara pasal tahun baru tapi dikira masih awal lagi..lagipun sekarang ni masih ada orang mengucapkan selamat tahun baru sana..selamat tahun baru sini..nanti dah habis bulan 1 ni baru reda semua ni..

Tapi yang duk ucap selamat baru ni adalah merujuk pada tahun 2009 rupanya..padahal tahun ni yang masuk dulu tahun hijrah..awal 3hari pulak tu..takdelah orang nak ambik tahu sangat..tapi masuk tahun 2009 semangat bukan main..sampaikan tertunggu2 bila sampainya detik dan saatnya tahun baru..siap dengan sambutan..sampai tak tido malam pada malam tahun baru..kalau tak tido malam kat rumah takpelah ini tak tido malam duk lepak merata2..tambah pulak yang bersosial..haru biru semuanya..

Kita yang beragama islam ni sambutlah tahun sendiri..tahun hijrah..dan ramai yang menyambutnya..sambutlah dengan doa dan kesyukuran sebab masih ada lagi umur kita..masuknya tahun baru ni maknanya bertambahlah umur kita..makin tua..dan sambutlah dengan perkara2 yang baik..lagi berfaedah..

Apapun selamat tahun baru 1430 hijrah..dah 1ribu 4ratus 3puluh tahun hijrah nabi muhammad saw dari mekah ke madinah..permulaan islam berkembang..Wassalam..

No comments: