Tuesday, January 27, 2009

TAK FAHAM AKU..

Ni bukan bab merapu tapi bab yang perlu dijelaskan..nak baca bacalah..kalau rasa pening tak payah bacalah..ni hal faham tak faham..ni bukan hal besar dan bukan juga hal kecik..walaupun bukan hal besar tapi boleh jadi besar tau..walaupun bukan hal kecik tapi boleh jadi kecik..dah hal besar ke hal kecik ni?

bukan hal besar atau hal kecik tapi hal faham tak faham je..ada faham? kalau tak faham..tak payah faham la..ni bahasa tinggi..orang rendah memang takkan faham..
kenapa perlu faham? sebab ramai orang tak faham..kenapa ramai orang tak faham..sebab taknak faham..benda asasnya mudah tapi sengaja disusahkan so jadi susahlah..

kenapa kita cakap kita ok padahal tak ok?kenapa kita boleh cakap kita tak ok padahal ok je?kenapa perlu adanya konflik dalam diri yang orang lain sedar tapi kita tak sedar?kenapa perlunya sensitif di kala orang lain tidak sensitif?

kenapa membincangkan sesuatu yang menimbulkan banyak tanggapan tapi kita tak mahu tanggapan lain melainkan tanggapan kita punya je?baik tak payah bawak berbincang..ataupun baik kita kongsi dengan orang yang akur dengan kita je..apapun..tak faham aku..aku tak faham..lebih-kurang dan kurang-lebih je tu..
nak kata apapun..katalah..aku tak kisah..yang penting aku faham..aku sorang je faham..

sekian terima kasih...

4 comments:

fazemy said...

aku pun tak paham apa yg ko tak paham ni. haha. apapun memangla..tak smua org sependapat dgn kita. sebab otak msg2 lain. cara msg2 berpiker lain. sbb tu Allah adakan manusia otak. unt berpikir. pikirlah nape dia tak sependapat sgn kita. yg menguji kesabaran kita. troskan berpikir. hu

@LiYaNNuaR said...

ko tak paham??? aku pon lg le tak paham... eceeeyyy... namun, aku cuba gak nak paham, okeh... ;-p

fazemy said...

Kdg2 kita dgn diri sndiri pun tak paham. kdg mood kita ok kdg tak. unt paham kenala belajar..kaji smua perkara..insyaAllah kita akn paham. Allah jdkan otak manusia ni terbatas pemikirannya..tetapi slagi kita berusa unt memahami kita akn paham jua nnti.

wanhamery said...

aku tak faham knp ko tak faham...aku faham ko tak faham.. buat2 la faham..senang kire..