Saturday, January 17, 2009

GERHANA MATAHARI HARI INI..

Hari ini 20 muharam 1430 hijrah dan 17 januari 2008..
Merujuk kepada perkara di atas..Gerhana matahari hari ini..insyaAllah berlaku..bukan gerhana ska cinta tau..itu nama team penghibur tanahair..

Bukan apa sebab tengok cuaca mendung je..tengok matahari redup je..seolah-olahnya berlaku gerhana matahari di mana bulan mengambang di waktu siang..konsepnya iaitu bulan berada di tengah-tengah antara bumi dan matahari..kira-kiranya bulan mengambang a..berlaku di waktu siang so gerhanalah matahari..kalau berlaku di waktu malam maknanya bulan mengambang..

InsyaAllah..gerhana matahari berlaku dari pagi hingga ke malam...elok je bulan mengambang...dan berlakunya di kuala terengganu..dan orang kuala terengganu tidak nampak yang lain melainkan bulan mengambang saja..

Kalau tak berlaku pun..harapnya berlaku jugak..InsyaAllah...sesungguhnya Allah swt maha kuasa dan maha bijaksana dalam mengatur sesuatu urusan..ya Allah ya tuhanku..berilah kemenangan kepada hamba-hambamu yang inginkan keredhaan darimu..Amin..

1 comment:

fazemy said...

Dah berlaku dh. 26 januari la..bkn 17hb. rugi tak tgk dgn mata sendiri tau. time tu rasa rendah diri sgt. sbb senang2 je Allah nk putar planet2 yg besar tu.